Încarc Evenimente
GIUSEPPE VERDI
OTELLO
duminică, 21 ianuarie 2018, Ora 18:30
Sala mare

  • distribuție
  • descriere

distribuție

DAVID CRESCENZI - Dirijor
MIHAI MĂNIUŢIU - Regia artistică
VALENTIN CODOIU - Scenografia
MARIUS TODA - Mișcarea scenică

HECTOR LOPEZ - Otello, maur, general al Armatei Veneţiene
GEORGE PETEAN (invitat) - Jago, stegar
APOLLÓNIA EGYED (invitată) - Desdemona, soţia lui Otello
SORIN LUPU - Cassio, şeful gărzii
EUSEBIU HUȚAN - Roderigo, gentilom veneţian
CORNELIU HUȚANU (debut) - Lodovico, ambasador al Republicii Veneţiene
SIMONFI SANDOR - Montàno, predecesorul lui Otello,
fost guvernator al insulei Cipru
ANDREI NICOARĂ - Heraldul
LILIANA NECIU - Emilia, soţia lui Jago

ORCHESTRA, CORUL ȘI ANSAMBLUL DE BALET AL OPEREI NAȚIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA

EMIL MAXIM - Maestru de cor
CORNELIU FELECAN - Dirijor cor
OCTAVIAN POPA - Preluare mișcare scenică
DAN LUPEA - Asistent regia artistică, Regie scenă culise

descriere

categorie spectacol: operă

Operă în patru acte pe un libret de Arrigo Boito, după piesa Othello de William Shakespeare

Otello este opera care, la prima sa audiție la Scala din Milano, în anul 1887, a determinat publicul să recheme interpreții în aplauze, pe scenă, nu mai puțin de 20 de ori, prin exclamația: „VIVA Verdi!” – compozitor al cărui nume este sinonim cu opera.

Creația verdiană prin excelență reprezintă o îmbinare uluitoare a muzicii cu arta dramatică, o capodoperă ce se evidențiază nu numai prin profunzime filosofică, ci se dovedește a fi, totodată, tulburătoare și palpitantă din punct de vedere teatral.

Povestea celebrului libret îi aparține lui Shakespeare, ce îl are în centru pe eroul Otello, ale cărui manifestări sunt surpinse atunci când gelozia îi scapă de sub control, în momentul în care crede că adorata și candida sa dragoste, Desdemona, l-a dezamăgit. Se declanșează, astfel, o răzbunare întunecată și cutremurătoare, ce duce iubirea la limita dintre divin și infern, conducând la un final tragic și nedrept.

În mod neobișnuit, simbolul acestei tragedii, încredințat să poarte firul narativ, nu este un obiect care să sugereze gravitate, dramatism, ci ia forma unei simple batiste; faptul că un obiect aparent neînsemnat are o greutate decisivă în lucrare pledează în favoarea sensibilității minților geloase și a micilor incidente care, hiperbolizate la nivel psihologic, se preschimbă în „dovezi” ale dragostei sau ale trădării.

Spectacolul are trei pauze și se încheie în jurul orei 21.45.

galerie foto