SPECTACOL TRANSMIS ONLINE
distribuție
Regia Artistică: Ina Hudea
Scenografia: Liliana Moraru
Mișcare scenică: Marius Toda
Coregrafia: Marius Toda
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Asistență regie artistică: Iulian-Ioan Sandu, Alina Nistor
Asitență scenografie: Elisabeta Iovănescu, Vlad Bulgăr
Regie scenă culise: Cristina Albu
Nabucco: Ionuț Pascu (invitat)
Ismaele: Cristian Mogoșan
Zaccaria: Marius Boloș (invitat)
Abigaille: Dragana Radakovic (invitată)
Fenena: Iulia Merca
Marele Preot: Beniamin Pop (debut)
Abdallo: Florin Pop
Anna: Lucia Bulucz
Orchestra, Corul și Ansamblul De Balet ale Operei Naționale Române Cluj-Napoca
descriere
categorie spectacol: operă, Spectacol online
*Stimați Spectatori, în contextul întâmpinării unor probleme tehnice, transmisia online din seara aceasta va fi dedicată Premierei NABUCCO (29 mai 2016), nu reprezentației din aer liber inițial anunțată. Vă mulțumim pentru înțelegere! Vizionare plăcută!
Spectacol interpretat în limba italiană și prezentat în premieră în data de 29.05.2016.
Înregistrarea realizată în parteneriat cu TVR Cluj.
Alături de impresionantele abilități componistice manifestate cu precădere în genul liric, Giuseppe Verdi (1813 – 1901) – „l’italianissimo” – s-a remarcat în timpul existenței sale prin excelență creativă și prin latura revoluționară, patriotică, fiind un reprezentant de seamă în lupta pentru unificarea Italiei. Totuși, dintre titlurile operelor care îi reflectă atitudinea militantă, Nabucco rezonează într-un mod aparte. După succesul relativ al primelor două opere reprezentate pe scena teatrului Scala din Milano și pierderea treptată a membrilor familiei sale în decurs de doar doi ani (1838 – 1840), Giuseppe Verdi renunțase la ideea de a mai compune. Contactul cu libretul lui Temistocle Solera, inspirat din Vechiul Testament și, implicit, versurile rugative ale viitorului cor al sclavilor evrei – Va pensiero, sull’ali dorate – au avut un impact puternic asupra sa, determinându-l să se întoarcă la arta creatoare. Pe parcursul anului 1841, Verdi a compus opera Nabucodonosor, interpretată în premieră la Scala în anul următor, la data de 9 martie, marcând, fără îndoială, începutul unei cariere artistice strălucitoare și stabilind un record de popularitate păstrat până în zilele noastre. Subiectul urmărește, pe parcursul celor patru acte, evoluția condiției poporului evreu – de la cea de oprimare la cea de libertate – dar și a atitudinii împăratului Nabucodonosor – întâi de aroganță, apoi de umilință – în fața Dumnezeului Atotputernic. Viziunea regizorală a Inei Hudea respectă concepția dramaturgică originală, în timp ce scenografia Lilianei Moraru prezintă componenta spațială a acesteia într-un context modern, contemporan.