Sala mare
distribuție
Regia artistică: Emil Strugaru
Scenografia: Andrei Șchiopu
Figaro, bărbier din Sevilla: Geani Brad
Rosina, pupila lui Bartolo: Adriana Feșteu (invitată)
Contele Almaviva: Sergiu Săplăcan (invitat)
Don Bartolo, doctor în medicină: Cristian Hodrea
Don Basilio, maestru de muzică: Andrei Nicoară (debut)
Berta, cameristă: Liza Kadelnik
Fiorello, servitorul lui Almaviva: George Godja
Ofițerul: Vasile Neamțu
Ambroggio: Emil Rădulescu Chioreanu
Orchestra și Corul de bărbați al Operei Naționale Române Cluj-Napoca
Acompaniamentul recitativelor: David Crescenzi
Maestru de cor: Emil Maxim
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Regie scenă culise: Cristina Albu
descriere
categorie spectacol: operă
Spectacol care comemorează 150 de ani de la moartea compozitorului Gioachino Rossini
Operă în trei acte pe un libret de Cesare Sterbini, după piesa Le Barbier de Séville de Pierre Beaumarchais
Vârsta recomandată: 7+
Una dintre cele mai comice, animate și așteptate opere din câte s-au scris vreodată, Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini, creează mereu bună dispoziție în sala noastră de spectacol, fiind întâmpinată, la fiecare reprezentație, cu aplauze furtunoase din partea publicul clujean.
Spectacolul îl readuce în lumina reflectoarelor pe Figaro, bărbierul spaniol plin de umor, curajos și romantic, care conferă farmec poveștii de dragoste dintre neliniștitul Conte Almaviva și frumoasa Rosina. Creația lui Gioachino Rossini a înregistrat un succes răsunător chiar de la premiera sa absolută din anul 1816, atunci când a fost prezentată sub titlul inițial, sugestiv de altfel, ,,Almaviva” (Inutila precauțiune). Veselul bărbier ține și în prezent capetele de afiș ale teatrelor de operă din întreaga lume.
În fermecătoarea și colorata Sevilla a secolului XVIII, Figaro este bărbierul iubit de întregul oraș, care ajută la împlinirea marii iubiri dintre Rosina și Contele Almaviva. Provocarea este, însă, mare, deoarece frumoasa Rosina este dorită și de bătrânul ei tutore, Bartolo, care are avantajul ajutorului lui Basilio, maestrul de muzică al tinerei.
Atmosfera amoroasă și comică a operei este dată de multiplele tertipuri la care apelează Contele Almaviva și Figaro pentru a se apropia de frumoasa iubită și a-i declara dragostea. Scena finală, în care Figaro și Contele pătrund în casa Rosinei în miez de noapte, urcând pe scara sprijinită de balconul ei, este cea care dă un suflu și mai pasional capodoperei bufe în trei acte. Inima Rosinei cunoaște bucuria deplină în momentul în care Almaviva îi oferă în genunchi dragostea, averea și numele. Părtaș la declarația înflăcărată este și profesorul Basilio, mituit de adversarii lui Bartolo, care devine martorul căsătoriei dintre îndrăgostiți. Bătrânul și încruntatul Bartolo sosește prea târziu pentru a mai opri uniunea și este consolat doar de renunțarea lui Almaviva la zestrea Rosinei, care îi va rămâne lui.
Spectacolul are două pauze şi se încheie în jurul orei 21.45