Sala mare
distribuție
Regia artistică: Rodica Popescu Moisa
Scenografia: Andrei Șchiopu
Coregrafia: Adrian Mureșan
Gabriel von Eisenstein, rentier: Andrei Manea
Rosalinda, soţia sa: Irina Săndulescu Bălan
Dr. Falke: Geani Brad
Adela, camerista Rosalindei: Oana Trîmbițaș
Frank, directorul închisorii: Petru Burcă
Prinţul Orlofsky: Ștefania Barz
Alfred, tenor, profesorul Prinţului: Sorin Lupu (debut)
Dr. Blind, avocat: Sebastian Balaj (debut)
Ida, sora Adelei: Alexandra Topan (debut)
Frosch, paznicul închisorii: Bogdan Cristian (invitat)
Ivan Pavlovici, majordomul: Dan Dumitrana
Șoricei: Patricia Cenan, Diana Groza, Roxana Cociș, Iuliana Dane, Polina Stănescu, Petra Trăilă
Subrete: Cristina Toda, Enikö Fărcaș, Antonela Oancea, Cristina Boboc, Alina Negru, Raluca Perde
Băieți: Radu Sântimbrean, Daniel Moga, Paul Cuibus, Tudor Stupar, Antonio Mon
Orchestra, Corul și Ansamblul de balet al Operei Naționale Române Cluj-Napoca
Maestru de cor: Emil Maxim
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Adaptare regie artistică: Mihaela Bogdan
Adaptare scenografie: Anca Pintilie
Asistență coregrafie: Marius Toda
Regie scenă culise: Dan Lupea
INSERŢII MUZICALE:
Josef Strauss: Polca rapidă „Fără griji" („Ohne Sorgen" - Polka schnell) - op.271
Johann Strauss - fiul: Polca rapidă „Trenul Veseliei" („Vergnügungszug"- Polka schnell) - op. 281, Polca „Tunete şi fulgere" („Unter Donner & Blitz” - Polka) - op. 324
descriere
categorie spectacol: opereta
Operetă în trei acte pe un libret german de Karl Haffner și Richard Genée
Spectacol interpretat în limba română
Vârsta recomandată: 5+
După șarmanta coordonare muzicală realizată de însuși compozitorul J. Strauss a premierei absolute din 5 aprilie 1874, opereta Liliacul a continuat să emane umor și o inegalabilă joie de vivre cu ocazia fiecărei noi reprezentații. Farmecul compozitorului vienez a generat aprecieri și din partea compozitorilor contemporani precum Johannes Brahms, despre care se spune că nu a ratat nicio reprezentație a operetei, Gustav Mahler aducând, de asemenea, distincție și complimente valsurilor lui Strauss, referindu-se la „unicitatea și inventivitatea lor încântătoare”.
Pășind în povestea operetei, somptuosul bal mascat prinde viață, luminând curtea prințului rus și reprezentând cadrul perfect pentru intersecția picantă a personajelor sub diversele lor deghizări: bogatul cuplu burghez cu probleme în căsnicie, servitoarea soției și sora ei pretențioasă, un temnicer sfătos și vertical. Cu toții pornesc într-o călătorie plină de umor și simboluri – începută în salonul de dans și încheiată la închisoare –, care prilejuiește felurite oportunități pentru farse și umor, dar și pentru emoții sincere și o perspectivă surprinzător de realistă asupra vieții, presărată cu râsete și șampanie din abundență.
Liliacul este, fără îndoială, cel mai îndrăgit, strălucitor și așteptat spectacol ce anunță Revelionul fiecărui an. Creația lui J. Strauss fiul este savurată precum o tradiție lirică a Anului Nou de decenii, în teatre de operă din întreaga lume, revenind mereu cu aceeași veselie, atmosferă electrizantă și plină de haz, într-un spectacol încântător, de neuitat!
Spectacolul are două pauze şi se încheie în jurul orei 22.15
galerie foto
NICU CHERCIU