Sala mare
distribuție
Regia artistică: Emil Strugaru
Scenografia: Andrei Șchiopu
Regie scenă culise: Cristina Albu
Distribuție:
Figaro, bărbier din Sevilla: Geani Brad
Rosina, pupila lui Bartolo: Florentina Soare (invitată, debut) - Laureată a Concursului Internațional de Canto ”Georges Enesco” Paris, 2017 - secțiunile Marele Premiu ”Opera” și Premiul Special ”Role” al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca
Contele Almaviva: Andrei Fermeșanu (invitat)
Don Bartolo, doctor în medicină: Cristian Hodrea
Don Basilio, maestru de muzică: Petru Burcă
Berta, cameristă: Liza Kadelnik
Fiorello, servitorul lui Almaviva: George Godja
Ofițerul: Vasile Neamț
Ambroggio: Emil Rădulescu Chioreanu
Orchestra și Corul de Bărbați al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca
Acompaniamentul recitativelor: Adela Bihari
Maestru de cor: Emil Maxim
Dirijor cor: Corneliu Felecan
descriere
categorie spectacol: operă
Operă bufă în trei acte pe un libret de Cesare Sterbini, după piesa Le Barbier de Séville de Pierre Beaumarchais
Vârsta recomandată: 7+
Una dintre cele mai comice, animate și așteptate opere din câte s-au scris vreodată, Bărbierul din Sevilla, de Gioachino Rossini, creează mereu bună dispoziție în sala noastră de spectacol, fiind întâmpinată, la fiecare reprezentație, cu aplauze furtunoase din partea publicului.
Spectacolul îl readuce în lumina reflectoarelor pe Figaro, bărbierul spaniol plin de umor, curajos și romantic, care conferă farmec poveștii de dragoste dintre neliniștitul Conte Almaviva și frumoasa Rosina. Creația lui Gioachino Rossini a înregistrat un succes răsunător chiar de la premiera sa absolută din anul 1816, atunci când a fost prezentată sub titlul inițial, sugestiv de altfel, ,,Almaviva” (Inutila precauțiune).
În fermecătoarea și colorată Sevilla a secolului XVIII, Figaro este bărbierul iubit de întregul oraș, care ajută la împlinirea marii iubiri dintre Rosina și Contele Almaviva. Provocarea este, însă, mare, deoarece frumoasa Rosina este dorită și de bătrânul ei tutore, Bartolo, care are avantajul ajutorului lui Basilio, maestrul de muzică al tinerei.
Atmosfera amoroasă și comică a operei este dată de multiplele tertipuri la care apelează Contele Almaviva și Figaro pentru a se apropia de frumoasa iubită și a-i declara dragostea. Scena finală, în care Figaro și Contele pătrund în casa Rosinei în miez de noapte, urcând pe scara sprijinită de balconul acesteia, este cea care dă un suflu și mai pasional capodoperei bufe în trei acte. Inima Rosinei cunoaște bucuria deplină în momentul în care Almaviva îi oferă în genunchi dragostea, averea și numele. Părtaș la declarația înflăcărată este și profesorul Basilio, mituit de adversarii lui Bartolo, care devine martorul căsătoriei dintre îndrăgostiți. Bătrânul și încruntatul Bartolo sosește prea târziu pentru a mai opri uniunea și este consolat doar de renunțarea lui Almaviva la zestrea Rosinei, care îi va rămâne lui.
Spectacolul are două pauze și se încheie în jurul orei 21:45