Sala mare
distribuție
Wolfgang Amadeus Mozart
DON GIOVANNI
Lect. univ. dr. CRISTIAN SANDU - Dirijor
Asist. univ. drd. TIBERIUS SIMU - Regia artistică
Asist. univ. dr. MIRA GAVRIȘ - Pregătirea muzicală și acompaniamentul
BOGDAN NECULCE SÂMPETREAN - Don Giovanni
RUBEN CIUNGAN - Comandorul
HILDA STARMÜLLER - Donna Anna
EUSEBIU HUȚAN - Don Ottavio
LORENA PUICAN - Donna Elvira
ZOLTÁN MOLNÁR - Leporello
SAMUEL BARANI - Masetto
ALINA ROȘCA - Zerlina
Cristoph Willibald Gluck
ORFEO ED EURIDICE
Lect. univ. dr. CRISTIAN SANDU - Dirijor
Lect. univ. dr. INA HUDEA - Regia artistică
VLAD BULGĂR, LIVIA PETRESCU, AXENIA ROȘCA - Costume și plastică scenică
Prof. univ. dr. LILIANA MORARU - Coordonator costume și plastică scenică
LUMINIȚA TOADER - Coregrafia
Lect. univ. dr. LIZBETH TETRADE - La pian
Drd. SILVIA PAPADOPOULOS - Asistență regie artistică
CRISTINA TUREANU - Orfeo
IOANA POPA - Euridice
ANA POPA - Amore
PARTICIPĂ ELEVI DIN CLASA A VIII-A A LICEULUI DE COREGRAFIE ȘI ARTĂ DRAMATICĂ ,,OCTAVIAN STROIA" CLUJ-NAPOCA
PARTICIPĂ ANSAMBLUL ANULUI I - SECȚIA CANTO A FACULTĂȚII DE INTERPRETARE MUZICALĂ DIN CADRUL ACADEMIEI DE MUZICĂ ,,GHEORGHE DIMA" CLUJ-NAPOCA
Gioachino Rossini
IL BARBIERE DI SIVIGLIA
Lect. univ. dr. CRISTIAN SANDU - Dirijor
Conf. univ. dr. ANCA MIHUȚ - Regia artistică
Conf. univ. dr. CODRUȚA GHENCEANU - La pian
SERGIU DUMBRAVĂ - Figaro
PAULA SEICHEI - Rosina
BARTA LORANT - Contele Almaviva
ALIN BARNA - Don Bartolo
ANDREI NICOARĂ - Don Basilio
MAGDA MAFTEI - Berta
ADONIS TANȚA - Ofițerul/ Ambroggio
descriere
categorie spectacol: operă
Spectacol realizat în parteneriat cu Academia de Muzică ,,Gheorghe Dima” Cluj-Napoca
INTRAREA LIBERĂ
Wolfgang Amadeus Mozart
DON GIOVANNI
Cristoph Willibald Gluck
ORFEO ED EURIDICE
Gioachino Rossini
IL BARBIERE DI SIVIGLIA
Cadrele universitare și studenții Academiei de Muzică ,,Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, alături de câțiva elevi ai Liceului de Coregrafie și Artă Dramatică ,,Octavian Stroia” vă invită să luați parte la reprezentarea a trei dintre cele mai captivante titluri din repertoriul de operă, într-un singur spectacol, duminică, 11 iunie 2017, începând cu ora 10. Ineditul evenimentului nu se datorează doar popularității lucrărilor abordate – inspirate din mit sau cu un puternic caracter de divertisment – ci și prospețimii cu care acestea vor fi interpretate de către tinerii soliști.
Opera Don Giovanni a lui Mozart (1756-1791), care are la bază tema atât de răspândită a seducătorului Don Juan și redă într-o manieră comică tensiunile dintre clasele sociale și sexe, a fost considerată adesea ca fiind cea mai importantă lucrare de acest gen a compozitorului. Scrisă la scurt timp după cealaltă operă celebră mozartiană – Le nozze di Figaro – în urma unei comenzi din partea operei de la Praga, unde a fost interpretată în permieră la data de 29 octombrie 1787, Don Giovanni avea să o depășească în popularitate pe prima. Complexitatea sa, dată de comicul, dar și de tragicul situațiilor în care se găsesc personajele are ca finalitate transmiterea unui puternic mesaj moralizator: fermecătorul Don Giovanni, atât de abil în a-și domina victimele nou cucerite, (fie că este vorba de Donna Anna, Donna Elvira sau Zerlina) sau în a-și controla subalternul (pe Leporello) este învins, într-un mod de-a dreptul ciudat, însă simbolic, de către Comandorul pe care îl ucisese nu cu mult timp înainte și care s-a reîntors în lumea celor vii sub forma unei statui.
Tot un mit se află și la baza operei Orfeo ed Euridice a lui Cristoph Willibald Gluck (1714-1787), însă acesta aduce un contrast total artificialității sentimentale a lui Don Giovanni. Orfeo este dispus să își urmeze iubita, pe Euridice, până la moarte și, mai ales, dincolo de ea. Nu este suprinzător că personajul care ghidează acțiunile lui Orfeo și îi oferă soluții se numește Amore – reprezentant (sub forma vocii de soprană) al dragostei adevărate care, văzând disponibilitatea sa de sacrificiu, o readuce, în cele din urmă, pe Euridice la viață.
Celebra capodoperă bufă Il barbiere di Siviglia a lui Gioachino Rossini (1792-1868) restabilește, în finalul spectacolului, comicul romantic, prin intermediul situațiilor pe care le întâmpină cuplul de îndrăgostiți Rosina – Contele Almaviva. Cei doi sunt ajutați să ,,învingă” opoziția bătrânului tutore Bartolo și a lui Basilio – maestrul de muzică – de către nimeni altul decât Figaro, bărbierul iubit de întregul oraș. Șirul de peripeții este încheiat prin bucuria deplină pe care o cunoaște inima Rosinei în momentul în care Almaviva îi declară dragostea, iar cei doi se căsătoresc.
Vi se propune, așadar, o gamă largă de sentimente și emoții pe care vă invităm să le trăiți la unison cu Tinerii cântăreți de pe scena Operei. Vă așteptăm!