Încarc Evenimente
GIACOMO PUCCINI
MADAMA BUTTERFLY
miercuri, 26 iunie 2019, Ora 18:30
Sala mare

  • distribuție
  • descriere

distribuție

Dirijor: David Crescenzi
Regia artistică: Matteo Mazzoni (invitat)
Asistenţă regie artistică: Mihaela Bogdan
Decoruri: Benito Leonori (invitat)
Asistență decoruri: Elisabetta Salvatori (invitată)
Costume: Patricia Toffolutti (invitată)
Video Design: Mario Spinaci (invitat)
Lighting Design: Ludovico Gobbi (invitat)
Ilustrații: Riccardo Cecchetti (invitat)
Regie scenă culise: Alina Simona Nistor

Distribuție:

Madama Butterfly (Cio-Cio-San): Carmen Gurban
Suzuki: Liza Kadelnik
Kate Pinkerton: Cezara Diță
B. F. Pinkerton: Marius Vlad Budoiu
Sharpless: Geani Brad
Goro: Eusebiu Huțan (debut)
Prințul Yamadori: Sebastian Balaj
Unchiul Bonzo: Corneliu Huțanu
Comisarul imperial: Florin Sâmpelean
Ofițerul stării civile: Gelu Moldovan
Copilul: Mihai Călin Streteanu (invitat)

Orchestra și Corul Operei Naționale Române din Cluj-Napoca

Maestru de cor: Emil Maxim
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Pregătirea muzicală: Lucian Dușa, Ovidiu Moldovan, Ioana Grünner

descriere

categorie spectacol: operă

O coproducție Fondazione ,,Pergolesi Spontini”, realizată sub Înaltul Patronaj al Ambasadei Italiei în România

Operă în trei acte pe un libret de Giuseppe Giacosa și Luigi Illica, după David Belasco, John Luther Long și Pierre Loti

Vârsta recomandată: 9+

Aflat la Londra în anul 1900 pentru a supraveghea montarea la Covent Garden a recentei sale opere de succes – Tosca –, Giacomo Puccini a rămas profund marcat de reprezentația piesei de teatru Madama Butterfly a lui David Belasco (1853-1931). Subiectul scurtei și nefericitei povești de dragoste a unei tinere japoneze, care renunță la familia, cultura și religia sa pentru ofițerul american B. F. Pinkerton și care, după o îndelungă așteptare a reîntoarcerii iubitului ei, se sinucide, a corespuns întocmai pretențiilor compozitorului. Puccini și-a dedicat următorii doi ani compunerii viitoarei Madama Butterfly, timp în care a întreprins cercetări amănunțite asupra muzicii japoneze și a obiceiurilor locului. Rezultatele pot fi reperate cu ușurință în partitura operei, care conține autentice melodii japoneze dar și fragmente ale imnului național american.

În ciuda atenției și minuțiozității cu care Puccini și-a elaborat lucrarea, prima sa reprezentare, în 1904, pe scena de la Teatro alla Scala din Milano, a fost întâmpinată cu reacții mai puțin favorabile, fapt care l-a determinat pe compozitor să își retragă noua creație din repertoriu și să o supună unor ample revizuiri. Noua Madama Butterfly, care a văzut lumina rampei la Brescia în luna mai a aceluiași an, s-a bucurat de un succes impresionant, iar îmbunătățirile pe care Puccini i le-a adus pe parcursul următorilor doi ani (1905 respectiv 1906) aveau să se materializeze într-o operă de o popularitate comparabilă cu cea a predecesoarei sale – La bohème (1896).

Spectacolul are o pauză și se încheie în jurul orei 22:15