Loading Evenimente
GEORGES BIZET
CARMEN
duminică, 19 ianuarie 2020, Ora 18:30
Sala mare

vezi alte date

  • distribuție
  • descriere
  • reprezentații viitoare

distribuție

Dirijor: Victor Dumănescu
Regia artistică: Emil Strugaru 
Scenografia: PhD. arh. Cătălin Ionescu Arbore
Coregrafia: Livia Tulbure Gună


Don José: Hector Lopez
Escamillo: Geani Brad
Dancairo: Bogdan Nistor
Remendado: Eusebiu Huțan (invitat)
Zuniga: Simonfi Sandor
Moralès: George Godja
Carmen: Liza Kadelnik

Micaëla: Diana Țugui
Frasquita: Oana Trîmbițaș
Mercédès: Liliana Neciu

Orchestra, Corul și Ansamblul de balet ale Operei Naționale Române Cluj-Napoca

Corul de Copii ,,Junior-Vip" al Operei Naționale Române Cluj-Napoca și al Colegiului de Muzică ,,Sigismund Toduță" Cluj-Napoca – Dirijor: Anca Mona Mariaș

Dirijor cor: Corneliu Felecan
Preluare coregrafie: Marius Toda
Regie scenă culise: Cristina Albu

descriere

categorie spectacol: operă

Operă în patru acte pe un libret de Henry Meilhac și Ludovic Halévy, după nuvela omonimă a lui Prosper Mérimée

Vârsta recomandată: 5+

Ultima și cea mai importantă dintre operele compozitorului francez Georges Bizet (1838-1875), Carmen s-a bucurat de o recunoaștere crescândă, în ciuda ostilității și criticii dure cu care a fost întâmpinată în seara premierei (3 iunie 1875) la Opéra Comique din Paris. Dorința lui Camille du Locle – managerul instituției la acea vreme – de a ,,face genul să evolueze” s-a materializat astfel într-o lucrare de un realism fără precedent, care redă tragica poveste a soldatului Don José, căzut pradă farmecelor gitanei Carmen. Cu toate că își sfidează familia, își compromite cariera și depășește toate limitele moralității pentru femeia pe care o iubește, soldatul va sfârși prin a o ucide.

Devine evident motivul pentru care un astfel de subiect a luat prin surprindere publicul parizian, obișnuit cu conveniența și ușor de cucerit prin piesele amuzante, cu final fericit, atotprezente în repertoriul teatrului de operă la acea vreme. Totuși, genialitatea cu care Bizet a surprins evoluția dramatică, seducătoarele melodii ale faimoasei Habanera, Séguedille sau ale Cântecului toreadorului, pronunțatul accent spaniol și lirismul francez al unor momente și-au primit, mai târziu, aprecierea cuvenită, cucerind și astăzi aplauzele furtunoase ale spectatorilor de pe întreg mapamondul.

Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 21.50

galerie foto

NICU CHERCIU

reprezentații viitoare