Încarc Evenimente
JOHANN STRAUSS
LILIACUL
DIE FLEDERMAUS
sâmbătă, 31 decembrie 2016, Ora 18:30
Sala mare

vezi alte date

  • distribuție
  • descriere
  • reprezentații viitoare

distribuție

GHEORGHE VICTOR DUMĂNESCU (invitat) - Dirijor
RODICA POPESCU MOISA - Regia artistică
ANDREI ŞCHIOPU - Scenografia
ADRIAN MUREȘAN - Coregrafia

TIBERIUS SIMU (invitat) - Gabriel von Eisenstein, rentier
ANA MARIA DONOSE (invitată) - Rosalinda, soţia sa
GEANI BRAD - Dr. Falke
OANA TRÎMBIȚAȘ - Adela, camerista Rosalindei
FLORIN SÂMPELEAN (debut) - Frank, directorul închisorii
IULIA MERCA - Prinţul Orlofsky
EUSEBIU HUȚAN - Alfred, tenor, profesorul Prinţului
IOAN STANCU - Dr. Blind, avocat
ELENA POTOPEA - Ida, sora Adelei
BOGDAN CRISTIAN (invitat) - Frosch, paznicul închisorii
DAN DUMITRANA - Ivan Pavlovici, majordomul

ORCHESTRA, CORUL ȘI ANSAMBLUL DE BALET AL OPEREI NAŢIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA

CORNELIU FELECAN - Dirijor cor

SORIN MISIRIANȚU - Adaptarea regiei și a textului
ADRIANA ȚIDOR - Asistență regie artistică
MARIUS TODA - Asistență coregrafie
DAN LUPEA - Regie scenă culise

INSERŢII MUZICALE:
JOSEF STRAUSS: Polca rapidă „Fără griji" („Ohne Sorgen" - Polka schnell) - op.271
JOHANN STRAUSS - fiul: Polca rapidă „Trenul Veseliei" („Vergnügungszug"- Polka schnell) - op. 281, Polca „Tunete şi fulgere" („Unter Donner & Blitz” - Polka) - op. 324

descriere

categorie spectacol: opereta

Operetă în trei acte
Spectacol interpretat în limba română

După șarmanta coordonare muzicală realizată de însuși compozitorul J. Strauss a premierei absolute din 5 aprilie 1874, opereta „Liliacul” a continuat să emane umor și o inegalabilă joie de vivre cu ocazia fiecărei noi reprezentații. Gustav Mahler, compozitorul și dirijorul de renume care a dirijat „Die Fledermaus” la Hamburg, cu ocazia celei de-a 20-a sa aniversare, în 1894, a adus la rândul său distincție și complimente valsurilor lui Strauss, referindu-se la „unicitatea și inventivitatea lor încântătoare”. Farmecul compozitorului vienez s-a resimțit și asupra compozitorului Johannes Brahms, despre care se spune că nu a ratat nici o reprezentație a operetei, iar Jules Massenet considera că „Brahms reprezintă spiritul Vienei, însă Strauss parfumul său”.

Pășind în povestea operetei, somptuosul bal mascat prinde viață, luminând curtea prințului rus și reprezentând cadrul perfect pentru intersecția picantă a personajelor sub diversele lor deghizări: bogatul cuplu burghez cu probleme în căsnicie, servitoarea soției și sora ei pretențioasă, un temnicer sfătos și vertical. Cu toții pornesc într-o călătorie plină de umor și simboluri, începută în salonul de dans și încheiată la închisoare, care prilejuiește felurite oportunități pentru farse și umor, dar și pentru emoții sincere și o perspectivă surprinzător de realistă asupra vieții, presărată cu râsete și șampanie din abundență.

Liliacul” este, fără îndoială, cel mai îndrăgit, strălucitor și așteptat spectacol ce anunță Revelionul fiecărui an. Creația lui J. Strauss fiul este savurată precum o tradiție lirică a Anului Nou de decenii, în teatre de operă din întreaga lume, revenind mereu cu aceeași veselie, atmosferă electrizantă și plină de haz, într-un spectacol încântător, de neuitat!

Spectacolul are două pauze şi se încheie în jurul orei 22.15

[button link=”/ia-ti-papionul-si-vino-la-opera/” color=”default” size=”” stretch=”” type=”” shape=”” target=”_blank” title=”” gradient_colors=”|” gradient_hover_colors=”|” accent_color=”” accent_hover_color=”” bevel_color=”” border_width=”1px” icon=”” icon_divider=”yes” icon_position=”left” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” alignment=”left” class=”papion” id=””]Ia-ți papionul și vino la Operă![/button]

galerie foto