Încarc Evenimente
GIUSEPPE VERDI
NABUCCO
luni, 21 noiembrie 2016, Ora 18:30
Sala mare

  • distribuție
  • descriere

distribuție

ELIZABETH ASKREN (invitată) - Dirijor
INA HUDEA - Regia artistică
LILIANA MORARU - Scenograf
MARIUS TODA - Mişcarea scenică, Coregrafia

FÜLÖP MARTIN - Nabucco
HECTOR LOPEZ - Ismaele
MARIUS GOSA (invitat) - Zaccaria
ARONA BOGDAN (invitată) - Abigaille
IULIA MERCA - Fenena
CRISTIAN HODREA - Marele Preot
FLORIN POP - Abdallo
CORINA PĂȘTEAN - Anna

ORCHESTRA, CORUL ŞI ANSAMBLUL DE BALET AL OPEREI NAŢIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA

CORNELIU FELECAN - Dirijor cor
IULIAN-IOAN SANDU, ALINA SIMONA NISTOR - Asistenţă regie artistică
CRISTINA ALBU - Regie scenă culise

descriere

categorie spectacol: operă

Operă în patru acte

Alături de impresionantele abilități componistice manifestate cu precădere în genul liric, Giuseppe Verdi (1813 – 1901) – „l’italianissimo” – s-a remarcat în timpul existenței sale prin excelență creativă și prin latura revoluționară, patriotică, fiind un reprezentant de seamă în lupta pentru unificarea Italiei. Totuși, dintre titlurile operelor care îi reflectă atitudinea militantă, Nabucco rezonează într-un mod aparte. După succesul relativ al primelor două opere reprezentate pe scena teatrului Scala din Milano și pierderea treptată a membrilor familiei sale în decurs de doar doi ani (1838 – 1840), Giuseppe Verdi renunțase la ideea de a mai compune. Contactul cu libretul lui Temistocle Solera, inspirat din Vechiul Testament și, implicit, versurile rugative ale viitorului cor al sclavilor evrei – Va pensiero, sull’ali dorate – au avut un impact puternic asupra sa, determinându-l să se întoarcă la arta creatoare. Pe parcursul anului 1841, Verdi a compus opera Nabucodonosor, interpretată în premieră la Scala în anul următor, la data de 9 martie, marcând, fără îndoială, începutul unei cariere artistice strălucitoare și stabilind un record de popularitate păstrat până în zilele noastre.

Subiectul urmărește, pe parcursul celor patru acte, evoluția condiției poporului evreu – de la cea de oprimare la cea de libertate – dar și a atitudinii împăratului Nabucodonosor – întâi de aroganță, apoi de umilință – în fața Dumnezeului Atotputernic. Viziunea regizorală a Inei Hudea respectă concepția dramaturgică originală, în timp ce scenografia Lilianei Moraru prezintă componenta spațială a acesteia într-un context modern, contemporan.

Spectacolul are o pauză şi se încheie în jurul orei 21.00

galerie foto