Loading Evenimente
GIACOMO PUCCINI
TRIPTICUL
IL TRITTICO
vineri, 14 decembrie 2018, Ora 18:30
Sala mare

  • distribuție
  • descriere

distribuție

Dirijor: David Crescenzi
Regia artistică: Korcsmáros György (invitat)
Scenografia: Valentin Codoiu

 

IL TABARRO (MANTAUA)


Michele: Florin Estefan
Luigi: Cristian Mogoșan
Il ,,Tinca”: Florin Pop
Il ,,Talpa”: Petru Burcă
Giorgetta: Carmen Gurban (debut)
La Frugola: Iulia Merca

Vânzătorul de canzonette: Andrei Șofron
Doi îndrăgostiți: Daniela Chișbora, Tudor Demeter
Hamalii: Celestin Pandrea, Alexandru Potopea, Gelu Moldovan
Midinete: Lidia Giurgiu, Maria Filip, Ioana Maria Dan, Naomi Ligia Dan, Liana Sfârlea, Maria Ghircoiaș, Eva Bain
Flașnetarul/ Moartea: Alin Barna (debut)

 

SUOR ANGELICA (SORA ANGELICA)


Suor Angelica: Apollónia Egyed (invitată)
La Zia Principessa: Andrada Ioana Roșu-Vaida
La Badessa: Liliana Neciu
La Suora zelatrice: Iulia Merca
La Maestra delle novizie: Gabriela Chioreanu (debut)
Suor Genovieffa: Daniela Chișbora
Suor Osmina: Anca Aluaș (debut)
Suor Dolcina: Naomi Ligia Dan
La Suora infermiera: Anca Aluaș
Le Cercatrici: Adriana Țidor (debut), Henrietta Almași
Le Novizie: Alexandra Hordoan, Ioana Maria Dan
Le Converse: Alexandra Topan (debut), Cristina Tureanu (debut)
Moartea: Alin Barna (debut)

 

GIANNI SCHICCHI


Gianni Schicchi: Cristian Hodrea (debut)
Lauretta: Paula Iancic (invitată)
Zita: Iulia Merca (debut)
Rinuccio: Ștefan von Korch (invitat, debut)
Gherardo: Florin Pop
Nella: Alexandra Topan (debut)
Gherardino: David Ciceu-Cuc (debut)
Betto di Signa: George Godja (debut)
Simone: Petru Burcă
Marco: Bogdan Nistor
La Ciesca: Lorena Puican (debut)
Maestro Spinelloccio: Sebastian Balaj (debut)
Ser Amantio di Nicolao: Călin Nițulescu
Pinellino: Molnár Zoltán (debut)
Guccio: Varga János
Buoso Donati: Tudor Bărbos
Moartea: Alin Barna (debut)

Orchestra și Corul Operei Naționale Române Cluj-Napoca

Maestru de cor: Emil Maxim
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Regie scenă culise: Cristina Albu

 

descriere

categorie spectacol: opera

Spectacolul marchează un secol de la Premiera Mondială și este susținut în cadrul Galelor Medicină-Artă-Cultură Cluj-Napoca

Vârsta recomandată: 7+

IL TABARRO (MANTAUA)

Operă într-un act pe un libret de Giuseppe Adami, după piesa La houppelande (,,Mantaua”) de Didier Gold

 

SUOR ANGELICA (SORA ANGELICA)

Operă într-un act pe un libret de Giovacchino Forzano

 

GIANNI SCHICCHI

Operă într-un act pe un libret de Giovacchino Forzano, după un episod din Divina Comedie de Dante

 

Cu toate că cele trei opere într-un act care alcătuiesc Tripticul lui Puccini nu au, aparent, vreo legătură, Mantaua redând o tragedie petrecută pe malurile Senei, drama din Suor Angelica petrecându-se între zidurile unei mănăstiri, în timp ce Gianni Schicchi – care are în centru figura mucalitului cu același nume din Infernul lui Dante – remarcându-se pe întreg mapamondul ca una dintre cele mai izbutite opere bufe, la nivel tematic, fiecare dintre ele reconstituie momente din istoria vie a omului aflat în luptă cu nedreptățile sociale.

Giorgetta din Mantaua trăiește cu gândul la vremurile trecute când se bucura de libertate, de strălucirea Parisului și de vechii ei prieteni, în timp ce prezentul îi oferă doar o viață de sărăcie alături de un soț pe care nu îl iubește, în peisajul dominat de figurile barcagiilor și hamalilor parizieni. După ani de izolare, Sora Angelica află de la o mătușă insensibilă și axată doar pe propriile-i interese materiale că fiul de care îi este atât de dor este mort – veste care o determină să își pună capăt zilelor, în timp ce Gianni Schicchi – personaj celebru pentru felul în care își folosea ,,darul” imitării gesturilor și a vocilor altora în Florența secolului al XIII-lea, pune în lumină goana după bogăție, lux, faimă și alte defecte ale burgheziei timpului, într-o fermecătoare satiră.

Nu doar subiectele în sine, sau structurarea acestora pe parcursul unui singur act îi impactează pe receptorii celor trei operei pucciniene, ci și muzica, în totalitate adaptată stilului verist care i-a fost atât de caracteristic compozitorului italian. Fie că însoțesc situații tragice sau comice, sonoritățile vocale și orchestrale contribuie la alcătuirea unui univers demn de a fi descoperit!

În pauză: Retrospectiva spectacolelor anului 2018

Spectacolul are două pauze și se încheie în jurul orei 21.45

galerie foto

NICU CHERCIU